fbpx

Ile dni ma klient na zwrot towaru kupionego przez internet?

Prawo do zwrotu towaru.

Krótkie przypomnienie Praw konsumenta.

 

W sklepie stacjonarnym

Jeżeli zakup został dokonany w stacjonarnym sklepie sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu towaru tylko dlatego, że klient się rozmyślił. Dotyczy to oczywiście towarów pozbawionych wad. Niektórzy sprzedawcy umożliwiają zwrot towaru w określonym terminie i pod określonymi warunkami – jednak wynika to z ich polityki sprzedaży, a nie z obowiązków prawnych.

 

Przez Internet

Jeśli towar jest zakupiony na odległość np. przez Internet albo poza lokalem przedsiębiorstwa (np. podczas zewnętrznego pokazu), konsument może w tych przypadkach odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyn. Ma także obowiązek zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni.

 

Reklamacje towarów

Sprzedawca odpowiada za wadliwy towar przez 2 lata od jego wydania. W przypadku uzasadnionych reklamacji, to ty pokrywasz koszty transportu.

W przypadku reklamacji towaru za niezgodne z przepisami będzie np. żądanie od konsumenta okazania paragonu albo oryginalnego opakowania produktu i uzależnianie od tego rozpatrzenia reklamacji. Sprzedawca ma obowiązek ustosunkowania się do reklamacji w terminie 14 dni.

 

 

2019-11-28T09:29:49+00:00 28 listopada 2019|Prawo|

Kurs Walut NBP

Waluta Kurs
USD USD 4.0688 PLN
EUR EUR 4.3316 PLN
CHF CHF 4.4787 PLN
GBP GBP 5.0615 PLN
JPY JPY 0.02635 PLN

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/users/ipodatki365/public_html/test/wp-content/plugins/the-events-calendar/common/src/Tribe/Customizer/Section.php on line 204